Όλοι μας λίγο πολύ έχουμε ακούσει για τις επιθέσεις που γίνονται σε ιστοσελίδες και ηλεκτρονικούς λογαριασμούς. Τέτοιου είδους επιθέσεις γίνονται από τους λεγόμενους hackers. Όσο οι χρήστες δεν χρησιμοποιούν ισχυρούς κωδικούς κάνουν ποιό έυκολη την επίθεση στους hackers.

Οι χρήστες του διαδικτύου παραμένουν εφησυχασμένοι για την προστασία των κωδικών τους παρά την αυξανόμενη απειλή και ευασθητοποίηση σχετικά με το ηλεκτρινικό έγκλημα. Σιγά σιγά οι χρήστες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερο ότι πρέπει να προστατέυουν τις προσωπικές τους πληροφορίες στο διαδίκτυο. Αυτό όμως δεν αποτελεί κινητήριο δύναμη ώστε να κάνουν έστω και τα απλά βήματα για να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο. Είναι πολύ συμαντικό να δράσουν άμεσα για να προτατευτούν καθώς οι hackers συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τις ικανότητες τους και να τις προσαρμόζουν ώστε να επωφεληθούν από περιπώσεις κενών ασφαλείας.

76% των χρηστών γνωρίζουν ότι πρέπει να προστατεύουν τις πληροφορίες τους στο διαδίκτυο, αλλά εξακολουθούν να μοιράζονται κωδικούς πρόσβασης.
Τα πιο κοινά θύματα του ηλεκτρονικού εγκλήματος είναι οι ηλικιωμένοι καθώς το 40% έχει βιώσει το ηλεκτρονικό έγκλημα μέσα στο 2016. Οι ηλικιωμένοι έχουν αρκετά χαλαρές διαδικτυακές συνήθειες ασφαλείας καθώς το 35% αυτών μοιράζονται τους κωδικούς πρόσβασης τους.

 Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 35% των ανθρώπων έχει τουλάχιστον μία μη προστατευμένη συσκευή. 

Μια άλλη μορφή απάτης είναι μέσω email. Οι απάτες αυτές ονομάζονται ηλεκτρονικό "ψάρεμα" και γίνονται για πάνω απο δύο δεκαετίες. Αυτές πραγματοποιούνται με τη χρήση email, μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media), μηνυμάτων κειμένου (SMS) ακόμη και chat rooms, προσπαθώντας με αυτούς τους τρόπους να εξαπατήσουν τους χρήστες ώστε να εγκαταστήσουν κακόβουλο λογισμικό και να δράσουν μετέπειτα. Τέτοιου είδους απειλές έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ από τους hackers, ώστε είναι δύσκολο στον τελικό χρήστη να αντιληφθεί έγκαιρα ότι τα αντίστοιχα μηνύματα είναι ψέυτικα. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν ένα πραγματικό από ένα ψεύτικο email. Μόνο κάποιοι από τους παραλήπτες εξετάζουν με το σωστό τρόπο τα emails που λαμβάνουν, αν παραδείγματος χάρη τους ζητάτε να κατεβάσουν κάποιο συνημμένο αρχείο ή να κοινοποιήσουν τους κωδικούς πρόσβασης τους. Με αυτόν τον τρόπο αντιλαμβάνονται αν πρόκειται για παραπλανητικό ή όχι email.

 4 στους 10 χρήστες είναι ευάλωτοι σε μια επίθεση ηλεκτρονικού "ψαρέματος". 

 Οι περισσότεροι άνθρωποι (αγγίζουν το ποσοστό του 51%) δεν είναι πραγματικά σίγουροι πώς να αναγνωρίσουν ένα πραγματικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από ένα ψεύτικο.
 80% χρηστών δήλωσαν ότι υπάρχει πιθανότητα να έχουν υποστεί ένα περιστατικό ηλεκτρονικού "ψαρέματος". Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι απάτες ηλεκτρονικού "ψαρέματος" (phishing) να παραμένουν μια δημοφιλής τακτική για τους hackers.
 Το 13% χρηστών έχει κάνει κάποια ενέργεια, όπως να απαντήσουν με προσωπικά στοιχεία ή να πατήσουν σε κάποιον σύνδεσμο.
 Το 80% αυτών που έκαναν κάποια ενέργεια είχαν αρνητικές συνέπειες, όπως κλοπή ταυτότητας, κλοπή χρημάτων από τραπεζικό λογαριασμό, έκδοση πιστωτικών καρτών στο όνομα τους καθώς και μη εξουσιοδοτημένες εφαρμογές που είχαν εγκατασταθεί στη συσκευή τους.

Αν το να διατηρούμε ασφαλή τα δεδομένα μας στο διαδίκτυο γίνει ρουτίνα, όπως να βουρτσίζουμε τα δόντια μας, τότε θα μειωθεί σημαντικά το έγκλημα στο διαδίκτυο.

Χρησιμοποιείστε και εσείς σήμερα τις σημάνσεις λογισμικού που σας παρέχει το innoview.gr και διατηρήστε ασφαλή την ιστοσελίδα σας.

Πηγή: Norton Cyber Security Insights Report(2016)